۹ ویژگی سرویس دهی‌ عالی‌ در صعنت مهمان نوازی و خدمات دهی‌ (بخش سوم)

سرویس دهی عالی بر پایه صداقت است

باید صداقت و اطمینان میان سرور و مهمان باشد. مهمان می‌‌خواهد که از غذایش لذت ببرد و احساس امنیت کند، منو به خوبی‌ برایش توضیح داده شود و به خوبی‌ همکاران پاسخگوی ابهامات و سوالاتش باشند. برای مثال اگر مهمان قهوه ‌اش تلخ سفارش می‌‌دهد و ما به عنوان سرور قهوه‌ای متفاوت به وی تحویل می‌‌دهیم، مهمان هرگز نمی‌تواند این عدم صداقت را درک کند.

 یا اگر مهمان به سیر آلرژی دارد و درباره محتویات غذا می‌‌پرسد. اگر ما غذایی با سیر به وی بدهیم و و نصف شب به خاطر آلرژی دچار بیخوابی شود مطمئن باشید هرگز به رستوران باز نخواهد گشت. صداقت برای بازگشت مجدد مهمان بسیار حیاتی است.

سرویس دهی‌ عالی‌ باید فراتر از انتظارت باشد

مهمانانی که مجددا به هتل و خدمات ما روی می‌‌آورند انتظار دارند که خدماتی با کیفیت مشابه دریافت کنند و به دنبال راه ‌هایی برای تجربه ای متفاوت هستند. بهترین خدمات، خدماتی است که تغییراتی جزئی داشته باشد نظیر صدا کردن مهمان به نام و یا دادن هدیه ای کوچک به فرزند وی، این کارها باعث می‌‌شود که اطمینان داشته باشیم خدمات ما به خاطر می‌‌ماند. برای مثال برای عذرخواهی از مهمان می‌‌توانیم نوشیدنی متفاوتی به وی پیشنهاد دهیم. این کار‌ها باعث می‌‌شود که ما فراتر از انتظارت باشیم.

در سرویس دهی عالی باید ارتباطات خوبی برقرار شود

هنر ارتباطات این است که ما در بهترین زمان اطلاعات مورد نیاز را منتقل کنیم. زمانی‌ که سرور غذاها و نوشیدنی را به مهمان پیشنهاد می‌‌کند که طعمی‌ متفاوت دارد و یا در منو نیامده است، تجربه مهمان از وعده غذایی خود بهبود پیدا می‌‌کند و این یعنی‌ مهمان به خوبی‌ پذیرایی شده است. برای مثال سرور می‌‌گوید اکثر مهمانان ما دوست دارند پیاز در کنار استیک خود داشته باشند و من می‌‌توانم به شما نیز آن را پیشنهاد دهم.

در سرویس دهی‌ عالی‌ باید تشخیص دهیم کدام مهمان سوال و یا درخواستی دارد و آن را به شیوه ای دوستانه پاسخ دهیم. در حالی‌ که بسیاری از مهمان ‌ها به شوخی‌‌های ما واکنش مناسبی نشان می‌‌دهند بعضی‌ از آنها نیز این امر را نمی پسندند. سرویس دهی‌ عالی‌ باید با توجه به شرایط و شناختی‌ که از مهمان داریم صورت پذیرد.

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

هیچگاه اهمیت میهمانان را نادیده نگیرید

• این ما هستیم که به حضور میهمانان نیازمندیم. • یک میهمان هرگز مزاحم نیست بلکه هدف ما رضایت وی است. • ما با ارائه خدمات به میهمانان به آنها

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

۹ ویژگی سرویس دهی‌ عالی‌ در صعنت مهمان نوازی و خدمات دهی‌ (بخش اول)

سرویس دهی عالی باید دوستانه باشد  خوشآمدگویی گرم و صمیمانه می‌‌تواند مهمانان را مطمئن کند که اوقات خوشی‌ را با ما سپری خواهند کرد. همچنین بدرقه ای خوشایند نیز می‌‌تواند

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

آیا خدمات منحصر به فرد تنها در فضاها، تجهیزات و امکانات لوکس خلاصه می شود؟ (بخش اول)

همانطور که مردم درک و تعریف متفاوتی از تمیزی و نظافت دارند، خدمات منحصر به فرد نیز در نگاه آنها تفاوت‌ هایی دارد. منحصر به فرد یعنی‌ بسیار دور از

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!