۱۰ فاکتوری که از شما گارسونی حرفه ای در رستوران هتل می سازد

۱٫ آشنایی و تسلط بر منوی رستوران
هیچ چیز ناخوشایند تر از این نیست که گارسون در جواب سوال شما درباره غذایی خاص بگوید متاسفانه نمیدانم و باید برایتان از سرآشپز بپرسم. این نشانه عدم آمادگی گارسون برای خدمات دهی و بی توجهی به مقوله سرویس دهی است و در نهایت منجر به تخریب اعتبار رستوران می‌‌شود.

۲٫ عشق به غذا
گارسون باید این توانایی را داشته باشد که کاملا هیجان زده و با اشتیاق غذا را به میهمان بفروشد. برای سرآشپز‌ها اینکه با عشق غذایی را آماده کنند و گارسون‌ها نتوانند این اشتیاق و عشق را به میهمان منتقل کنند بسیار ناخوشایند است. فروش غذا به میزان زیادی به گارسون‌ها بستگی دارد و این امر باید به شیوه ای موثر انجام پذیرد. (سرآشپز‌ها باید میزان اهمیت این موضوع را تشخیص دهند و به سرور‌ها انتقال دهند).

۳٫ رفتار دوستانه
بهتر است خودتان را با مفاهیم پیچیده ای نظیر رفتارشناسی و یا میزان کارایی گیج نکنید بلکه به گونه ای با میهمان رفتار کنید که گویی از دوستان قدیمی شماست و از میزبانی وی لذت می برید. این رضایت را با چشمان خود انتقال دهید و هنگام سرو غذا با نام میهمان را صدا کنید و مطمئن شوید آنها نیز ارتباط خوبی‌ با شما برقرار می‌‌کنند. شما مسئول خلق لحظاتی به یاد ماندنی و تجربه ای خوشایند برای میهمانان هستید و مطمئن شوید که آنها نیز از این موضوع آگاه هستند.

۴٫ رفتار شایسته
رفتار ما تاثیر انکار ناپذیری بر رضایت میهمانان دارد. باز کردن در، عقب کشیدن صندلی‌ برای میهمان و به بیان دیگر در اولویت قرار دادنخواسته‌های میهمانان  از اهمیت بسیاری در صنعت هتلداری و مهمان نوازی برخوردار هستند.

۵٫ راندمان و بازده کاری
در هنگام سرو و یا پذیرایی از میهمانان سریع و کاملا مراقب اطراف باشید. هرگز مدت زمان زیادی را در آشپزخانه برای آماده شدن غذا منتظر نمانید. با این کار میهمان به شما دسترسی ندارد و البته کمکی‌ هم به آماده شدن غذا نمی‌کنید.

۶٫ توجه به جزئیات
از خودتان سوال کنید آیا بشقاب باید خوشک شود، لیوان کثیف نیست، گل ‌ها خشک به نظر نمی‌رسند و یا بهتر نیست فنجان‌ها دوباره شسته شوند و یا کف زمین خیلی‌ کثیف نیست. توجه به جزئیات و اهمیت دادن به آنها باعث می‌‌شود تجربه ای خوشایند را برای میهمانان رستوران رقم بزنیم.

۷٫ بهتر نگاه کنید

چشمانتان را باز نگاه دارید و تمام سالن را زیر نظر داشته باشید. آیا لیوان باید پر شود؟ آیا میهمان دنبال سرویس بهداشتی می‌‌گردد؟ آیا به دلیل نداشتن چنگال چیزی نمیخورند؟ آیا با نگاه کردن به اطراف دنبال چیز خاصی‌ هستند؟ آیا به دلیل کمبود جا میز دیگری می خواهند؟ ما باید این توانایی را داشته باشیم که هر نشانهای را به خوبی‌ دنبال کنیم و خواسته‌های میهمانان تشخیص دهیم.

۸٫ سازماندهی
یک گارسون خوب باید به خوبی‌ با مدیریت زمان و سازماندهی کار‌ها آشنایی داشته باشد (سازماندهی میز‌ها و همکاران برای خدمت رسانی بهتر). کدام میز باید زودتر آماده شود و چه کسی‌ عجله دارد یا اینکه کدام غذا زودتر آماده می‌‌شود و چه کسی‌ وقت بیشتری دارد و می‌‌تواند بهتر به میهمان رسیدگی کند.

۹٫ کار تیمی
گارسون‌ها باید رابطه خوبی‌ با یکدیگر و سرآشپز‌ها داشته باشند. در این صنعت هیچ منیتی پذیرفته نیست و این ویژگی‌ مطمئناً بر کیفیت خدمات دهی‌ به میهمانان نیز تاثیر می‌‌گذارد. گارسون باید در ارتباطی‌ موثر با مدیران و همکاران خود باشد تا بهتر بتواند به میهمانان خدمت کند.

۱۰٫ نظافت
هیچگونه عذری برای کثیف بودن میز‌ها و یا فضای رستوران پذیرفته نیست. در آمارها، کثیف بودن محل سرو غذا و یا میز‌ها دومین عاملی است که میهمانان همیشه از آن شکایت می کنند و اولین آنها رفتار غیر دوستانه کسانی‌ است که در رستوران کار می کنند. هردوی این‌ موارد می‌‌توانند اشتباهاتی نا بخشودنی باشند و تاثیر مخربی بر میزان رضایتمندی میهمان و تجربه وی داشته باشند.

منبع

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

۹ ویژگی سرویس دهی‌ عالی‌ در صعنت مهمان نوازی و خدمات دهی‌ (بخش دوم)

سرویس دهی عالی باید زمانبندی مناسبی داشته باشد در سرویس دهی‌ عالی‌ تمام نیاز‌های مهمان باید پیشبینی‌ شود. این بدان معنی‌ است که  حتی پیش از آنکه مهمان چیزی را

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

چگونه میزبانی شایسته برای میهمانان باشیم

چگونه میزبانی شایسته برای میهمانان باشیم به فضای سالن کاملا آشنایی داشته باشید و تمامی‌ میز‌های رزرو شده را پیش از آمدن میهمانان چک کنید و مطمئن شوید که تعداد

غذا و نوشیدنی ۰ نظر

آیا خدمات منحصر به فرد تنها در فضاها، تجهیزات و امکانات لوکس خلاصه می شود؟ (بخش اول)

همانطور که مردم درک و تعریف متفاوتی از تمیزی و نظافت دارند، خدمات منحصر به فرد نیز در نگاه آنها تفاوت‌ هایی دارد. منحصر به فرد یعنی‌ بسیار دور از

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!