نقش خلاقیت و تکنولوژی در افزایش کیفیت خدمات هتل

خلاقیت در میز پذیرش هتل

میز پذیرش معمولا اولین محلی است که میهمانان با همکاران فرانت آفیس تعامل می‌ کنند. ارائه خدماتی شایسته در میز پذیرش هتل باعث می‌‌شود تا میهمانان هتل ما را به دیگران پیشنهاد دهند و یا برای سفر‌های آتی خود هتل ما را برای اقامتی مجدد انتخاب نمایند. اگر همکاران در میز پذیرش غیر محترمانه رفتار کنند و یا پاسخ مناسبی به خواسته‌های میهمانان ندهند قطعاً میهمانان به مدیریت هتل شکایت کرده و نارضایتی خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز ابراز می نمایند و همچنین نباید روی بازگشت مجدد آن‌ها نیز حساب ویژه ای باز کرد.

به همین دلیل است که هتل‌ها همیشه به دنبال شیوه‌هایی خلاقانه برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات هستند تا میهمانان از خدمات پیشنهادی رضایت کامل داشته باشند. بنابرین انقلابی درحوزه ی خدمات ‌ به میهمانان در میز پذیرش و با استفاده از تکنولوژی‌های برتر و خدمات شخصی‌ سازی شده  در راه است.

فرآیند چک این بدون مراجعه به میز پذیرش هتل

بسیاری از میهمانان دوست ندارند تا پشت میز پذیرش هتل برای فرآیند چک این معطل شوند. بسیاری از هتل‌های زنجیره ای در حال آزمایش و یا استفاده از نرم افزارهایی هستند که میهمانان را قادر می سازد تا بااستفاده از گوشی‌های هوشمندشان این فرآیند را انجام دهند.

به جای استفاده از کلید، میهمانان به صورت آن لاین ثبت نام کرده و نرم افزار را دانلود می‌‌نمایند و کد تأیید را وارد می‌‌نمایند تا بتوانند وارد اتاقشان شوند. این روش باعث می‌‌شود تا هتل هزینه‌هایی نظیر کلید‌های پلاستیکی‌ و آهنی را کاهش دهد. هتل ‌ها همچنین می‌‌توانند ایمنی را با استفاده از دوربین‌ها افزایش دهند و از باز شدن اتاق‌ها به وسیله کارت‌های مستر جلوگیری نمایند.

افزایش کیفیت خدمات در میز پذیرش هتل

بسیاری از میهمانان هتل‌های لوکس و بوتیک همچنان خواستار خدماتی شخصی‌ سازی شده به هنگام استفاده از تکنولوژی هستند. بسیاری از هتل‌های لوکس خدمات در میز پذیرش هتل را حذف کرده اند و میهمانان در لایی هتل در حالی‌ که همکاران هتل فرآیند چک این را انجام می‌‌دهند با اسنک و نوشیدنی‌های متنوع پذیرایی می‌‌شوند . برخی‌ دیگر از هتل‌های بوتیک برای افزایش کیفیت سرویس دهی‌ امکان استفاده میهمانان از تلفن‌های هوشمند را فراهم کرده اند. این تلفن‌ها به محض ورود میهمانان در اختیار آنها قرار می‌‌گیرد و آنها با استفاده از این امکانات می‌‌توانند به وبسیات هتل مراجعه کنند و از خدمات گوناگون آن استفاده نمایند. این خدمات شامل چک این، روم سرویس و یا اجاره ماشین و غیره می‌‌باشد.

هنوز هم میز پذیرش برای برخی‌ دیگر از میهمانان هتل‌های لوکس مفهوم خاصی‌ دارد. همکاران میز پذیرش به محض ورود میهمان می‌‌توانند اطلاعات و یا خدمات گوناگونی را در اختیارشان قرار دهند. رزرو رستوران و یاتورهای محلی تنها نمونه هایی از اینگونه خدمات است. در حالی‌ که خدمات کانسیرج در هتل‌های کوچک تر در میز پذیرش انجام می‌‌شود، بسیاری از هتل‌های لوکس برای رفاه حال میهمانان این خدمات را در بخشی ویژه ارائه می دهند. در بسیاری از هتل‌ها در قسمتی از میز پذیرش نقشه ‌هایی برای استفاده میهمانان در نظر گرفته شده است تا آنها با استفاده از این نقشه ها بتوانند به راحتی مسیرشان را انتخاب نمایند.

منبع

درباره نویسنده

دیدن این پست ها هم خالی از لطف نیست!

فرانت آفیس ۰ نظر

مولفه های ارزیابی نیروی انسانی در چه زمینه هایی نمود پیدا می کند (بخش دوم)

در صنعت هتلداری و گردشگری که نحوه خدمات رسانی به میهمان و کیفیت خدمات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لزوم آموزش‌های صحیح نیروی انسانی‌ و ارزیابی ‌های منظم و

فرانت آفیس ۰ نظر

احترام و نقش آن در میزان وفاداری میهمانان هتل

تاکنون درباره اهمیت وفاداری مشتریان و میهمانان در صنعت گردشگری و هتلداری و میزان تاثیر کیفیت خدمات همکاران به میهمانان مقالات بسیاری نوشته شده است. پیام مشترکی که از تمامی‌

فرانت آفیس ۰ نظر

نقش و جایگاه کانسیرج در هتل های بین المللی چیست؟

کانسیرج در هتل به عنوان رابط میان هتل و مهمان برای ارائه خدمات در هتل و یا بیرون از محیط آن است. این بخش به نحوی وظایفی پیشرفته تر از

۰ نظر

بدون نظر!

شما میتوانید اولین نفر باشید در نظرات این نوشته!